بهره برداری از ۶۷۸۲ پروژه دهیاری ها و شهرداری ها طی هفته دولت

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. تعاریف
  4. chevron_right
  5. بهره برداری از ۶۷۸۲ پروژه دهیاری ها و شهرداری ها طی هفته دولت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه ششم شهریورماه در مراسم بهره برداری همزمان ۴۴۶ پروژه شهرداری ها و دهیاری های طی مراسمی در مشهد افزود: پشتوانه اصلی جمهوری اسلامی مردم هستند. مشکلات مردم در هر مرحله ای باید حل شود و تکریم ارباب رجوع از سیاستهای اصلی دولت است.

وی ادامه داد: مبنای امنیت، سیاست و اقتدار حکومت در کشور مردم هستند لذا نسبت به تامین حداقل شرایط زندگی آنها باید رسیدگی شود. پایه های انسجام، وحدت و هماهنگی نیز در مردم هستند. کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران به رغم وجود اقلیتها و اقوام مختلف از انسجام، وحدت و همدلی بالایی برخوردار است.

وزیر کشور گفت: در مقابل لطف مردم تکلیف داریم و باید موجبات رضایت آنها را فراهم کنیم. دولت نیز به موضوع حل مشکلات اقتصادی و اشتغال توجه خاصی دارد ولی رفع آنها نیازمند همراهی تمامی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی است.

وی در ادامه، ایجاد سالانه یک میلیون شغل را نیازمند ۷۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ذکر و بیان کرد: تامین این رقم در قالب بودجه عمومی دولت امکانپذیر نیست لذا باید با کمک مردم و بخش خصوصی محقق شود.

رحمانی فضلی بر لزوم ایجاد شرایط امن و پایدار برای سرمایه گذاری و همراهی دستگاههای مختلف در این زمینه تاکید و بیان کرد: همه مسئولان باید با همدلی و همکاری در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند تا شرمنده مردم، امام و رهبری نشویم.

وی افزود: باید با مشارکت و همراهی مردم و کمک دولت در قالب بسترسازیها، رفع موانع تولید، اعطای تسهیلات و پشتیبانی از فعالیتهای تولیدی موضوع سرمایه گذاری و تولید را در کشور رونق بخشید.

بهره برداری پروژه های شهرداری ها و دهیاریهای خراسان رضوی

در ادامه این مراسم۴۴۶ پروژه شهرداریها و دهیاریهای استان خراسان رضوی همزمان با پنجمین روز هفته دولت طی مراسمی با حضور وزیر کشور و معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و استاندار خراسان رضوی در مشهد از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس مورد بهره برداری قرار گرفت.

برای این پروژه ها که روز دوشنبه در شهرستان های مختلف استان اجرا شده ان در مجموع ۹۹۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

محمد مقدوری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: ۱۲۸ مورد از این طرح ها با اعتبار ۶۰۷ میلیارد ریال مربوط به شهرداریهای استان و ۳۱۸ پروژه دیگر با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال در حوزه دهیاریهاست.

وی اضافه کرد: این طرح ها را شامل زیرسازی، آسفالت و نورپردازی معابر، پیاده روسازی، ساخت ایستگاههای آتش نشانی، سرویسهای بهداشتی، بوستان، زمین چمن مصنوعی، جایگاههای سی.ان.جی، مجموعه آبی، کشتارگاه، پارکینگ طبقاتی، مخازن آب، روشنایی معابر و سامانه های نظارت تصویری و اتوماسیون اداری برشمرد.

وی افزود: شهرداری کاشمر در خصوص طرحهای شهرداریها با رقم ۱۴۸ میلیارد ریال بیشترین تعداد را از نظر اعتباری دارد.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طی هفته دولت امسال هزار و ۳۱۷ طرح در این استان با هزینه ۱۴ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال در حال بهره برداری است. تعداد این طرحها از نظر تعداد ۱۴ درصد و از نظر هزینه ۲۲ درصد نسبت به پارسال بیشتر است.

وی گفت: بیشترین حجم طرحهای دستگاههای اجرایی در حجم اعتبارات مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است. شهرستان مشهد نیز با چهار هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال بیشترین اعتبار را در بین شهرهای استان به خود اختصاص داده است.

مقدوری افزود: طی چهار سال فعالیت دولت یازدهم در مجموع هفت هزار و ۷۹۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در حوزه های مختلف در سطح این استان در مناسبتهای مختلف به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: همچنین دولت از محل اعتبارات سازمان دهیاریها و شهرداریها ازسال ۹۲ تاکنون به شهرداریهای خراسان رضوی شش هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال پرداخت کرده که از این میزان سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال آن به مشهد اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون تعداد اعضای شوراهای روستایی در خراسان رضوی هشت هزار و ۱۴۰ نفر و تعداد دهیاران ۲ هزار ۳۵۳ نفر است.

در این مراسم با دستور وزیر کشور به صورت ویدیو کنفرانس پروژه های شهرداری کاشمر به نمایندگی از کل شهرداریها و دهیاری و سده خواف به نمایندگی از کل دهیاریهای استان بهره برداری شد.

طی هفته دولت امسال که با آغاز کار دولت دوازدهم همزمان شده هزار و ۳۱۷ طرح در خراسان رضوی با هزینه ۱۴ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال در حال بهره برداری است.

به گفته استاندار خراسان رضوی شمار پروژه های مورد بهره برداری در استان طی هفته دولت از نظر تعداد ۱۴ درصد و از نظر هزینه ۳۰ درصد نسبت به پارسال بیشتر است. خراسان رضوی با جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دارای ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۱۶۴ دهستان است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست