اشتغال و اقتصاد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اشتغال و اقتصاد

اشتغال و اقتصاد

کشاورزی

مطالعات میدانی نوع خاک شهر سین را مناسب و وبدون هیچ گونه محدودیتی شناسایی کرده است که در صورتی که آب کافی یرای کشت فراهم باشد این منطقه مناسب برای کاشت انواع کشت های سازگار با محیط می باشد.شغل اصلی مردم کشاورزی بوده.هر ساله حدود ۴۰۰ هکتار از زمین های شهر سین زیر کشت خربزه می رود و حدود ۸۰ هزار تن محصول خربزه آن به سایر نقاط کشور و حتی کشورهای همسایه صادر می شود و همچنان شیرینی و طعم آن با سایر خربزه ها متفاوت است.در  شهر گندم ، جو ، ذرت، گل آفتابگردان و چغندر نیز کشت می شود.

دامداری

مردم به دامداری گاو،گوسفند و مرغداری که بسیاری ازشیر و ماست و گوشت منطقه و اطراف از آنجا تامین می شود، می پردازند.همچنین پرورش اسب در این شهر موفقیت های چشم گیری داشته و این شهر محل پرورش اسب های فاخر و بسیار عالی میباشد.

صنعت و معدن

در شهر سین کارخانجات و کارگاه های صنایع غذایی ساخته شده است. احداث شهرک مواد غذایی نقش مهمی در توسعه اقتصادی این شهر دارد.بیش از ۳۵۰ کارگاه قنادی در این شهر فعال است و شیرینی هایی که در این شهر تولید می شود در کشور توزیع و به عراق نیز صادر می شود.

خدمات

زمینه اشتغال در مشاغل خدماتی در شهر مطابق جدول زیر می باشد. در شهر همچنین یک بازارچه غیر بومی وجود دارد که در هفته دو روز محصولاتی همچون مایحتاج اهالی شهر، پارچه، پوشاک، میوه و صیفی جات در آن عرضه می گردد که از شهرهای ….. نیز برای خرید از این بازارچه، به شهری ….. مراجعه می کنند.

بعلاوه در شهری ….. هیچ تعاونی فعالی وجود بنابراین اهالی شهر در تعاونی های شهرهای …. و یا شهرهای …. و ……. عضویت دارند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست