مسئول دفتر شهردار و مسئول روابط عمومی

null
آقای غلامرضا صفایی
مسئول دفتر شهردار و روابط عمومی

معرفی و شرح وظایف
    وظایف مسول دفتر شهردار:

  • تنظیم فهرست متقاضیان ملاقات با سرپرست مربوط و تعیین ساعات ملاقات برای آنها.
  • تنظیم اوقات جلسات دفتر سرپرست مربوطه تشکیل می شود و مطلع ساختن مقامات شرکت کننده در جلسه.
  •  پیگیری امور ارجاعی از سوی سرپرست و ارائه گزارشات لازم به ایشان
  • تهیه گزارشات لازم در زمینه فعالیت­های حوزه مربوط و ارائه به سرپرست.
  • وظایف مسئول روابط عمومی:
  • مهمترین‌ وظیفه‌ روابط عمومی‌، شناخت‌ افکارعمومی‌ و نفوذ در آن‌ برای‌ جلب‌ رضایت‌ افکارعمومی‌ نسبت‌ به‌ سازمان‌ است‌ که‌ هم‌ در درون‌ سازمان‌ و هم‌ در بیرون‌ از سازمان‌ دنبال‌ می‌شود . بی‌تردید ، این‌ وظیفه‌ در قالب‌ مجموعه‌ای‌ از فعالیتهای‌ ارتباطی‌ صورت‌ می‌گیرد که‌ می‌توان‌ آنها را تحت ‌عناوین‌ ارتباطات ‌، امور فرهنگی‌ و نمایشگاهها ، انتشارات ‌، سنجش‌ افکار , پژوهش‌ و برنامه‌ریزی ‌دسته‌بندی‌ کرد. که‌ در زیر به‌ تشریح ‌ این ‌ وظایف‌ می‌پردازیم‌.۱ـ ۱ ـ ارتباطات‌
  • سیاستگذاری ‌، برنامه‌ریزی‌ و کاربرد شیوه ‌ها و برنامه‌های‌ مناسب‌ برای‌ انعکاس‌ اهداف ‌، سیاستها ، فعالیت‌ها ، برنامه‌ها و مواضع‌ سازمان‌ به‌ مخاطبان ‌، رسانه‌ها و جامعه‌.
  • گردآوری ‌، جمع‌بندی‌ و تحلیل‌ نظرها و دیدگاههای‌ مردم ‌، نخبگان‌ و رسانه‌ها در زمینه‌ فعالیتهای ‌سازمان‌ و ارائه‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.
  • تلاش‌ برای‌ تقویت‌ هرچه‌ بیشتر روحیه‌ تفاهم‌ بین‌ کارکنان‌ ، مدیران‌ و همیت‌ سازمانی‌ و زمینه‌سازی ‌برای ‌ برقراری ‌ ارتباطات‌ بین ‌ آنان‌.
  • تکریم از ارباب رجوع و آموزش کارکنان در انجام فعالیت های ارتباطی با ارباب رجوع
  • عضویت‌ و شرکت‌ در جلسه‌های‌ مهم‌ سازمان‌ به‌ منظور آگاهی‌ از سیاستها ، خط مشی‌ها ، برنامه‌ها و روند فعالیتها و نیز آگاهی‌ از نتایج‌ سایر نشستها و گردهمایی‌ها و جلسه‌ها.
  • تدوین” تقویم‌ جامع‌ ارتباطات‌ سازمانی ‌”در قالب‌ ملاقاتها و بازدیدهای‌ مسئولان‌ سازمان‌ با شخصیتهای حقیقی‌ و حقوقی ‌، کارکنان‌ و اقشار مختلف‌ مردم‌ با هدف‌ تداوم‌ و گسترش‌ اصولی‌ و تلطیف‌ روابط و تنظیم‌ افکار عمومی‌.
  • تدارک‌ تمهیدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای‌ راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مراکز و مسئولان ‌سازمان‌.
  • برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملکرد سازمان‌ به‌ انگیزه‌ تنویر افکار عمومی‌.
  • تدوین‌ برنامه‌ سالانه‌ مصاحبه‌های‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات ‌، متناسب‌ با اولویتهای‌ سازمانی‌ و نیازهای‌ افکار عمومی‌.
  • تهیه‌ و تنظیم ‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ از سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و میهمانان‌ سازمان‌ به‌ زبانهای‌ مختلف‌.
  • ایجاد ارتباط احسن‌ با مطبوعات ‌، رادیو ، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای ‌اطلاع‌رسانی به‌ مردم‌.
  • 1ـ 2 ـ امور فرهنگی‌ و نمایشگاهها
  • مشارکت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ سازمان‌.
  • پوشش‌ تبلیغی‌ ساختمانها و فضاهای‌ عمومی‌ سازمان‌ در گرامیداشت‌ ایام‌ و مناسبتهای‌ ویژه‌.
  • تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی- تبلیغی‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.
  • مدیریت‌ نمایشگاهها (سالانه ‌، دایمی‌ و …) در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌.
  • طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلایق‌ و علایق‌ قشرها).
  • تهیه ‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مراسم‌ داخل‌ سازمان‌.
  • راه‌اندازی‌ اتاق‌ انتظارات‌ سازمان‌.
  • تولید و سفارش‌ ساخت‌ آگهی‌های‌ تلویزیونی‌ و فیلم ‌های‌ مورد نیاز برای‌ تبلیغ‌ عملکرد و مستندسازی‌سازمان‌.
  • 1ـ 3 ـ انتشارات‌
  • تدوین‌ کتب ‌، جزوه‌ها و تهیه‌ مواد انتشاراتی‌ به‌ منظور معرفی‌ سازمان‌.
  • گردآوری‌ و نشر اطلاعات‌ ، اخبار و گزارشهای‌ مربوط به‌ سیاستها ، فعالیتها ، طرحها و برنامه‌ها ، باشیوه‌ها و قالبهای‌ مؤثر و مناسب‌.
  • تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملکرد سالانه‌ سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افکار عمومی‌.
  • انتشار نشریه‌ داخلی‌ و برون‌ سازمانی‌ ‌.
  • 1ـ 4ـ سنجش‌ افکار
  • تهیه‌ گزارشهای‌ تحلیلی ‌ ادواری‌ (ماهانه‌/ فصلی‌/ سالانه‌) از افکار عمومی‌ داخل‌ و خارج‌ از سازمان‌ برای ‌ارائه‌ به‌ مدیریت‌.
  • نقد و بررسی‌ بازتاب‌ فعالیتهای‌ سازمان‌ در نظر اقشار مردم‌ بویژه‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاه ها از یکسو و مدیران‌ و کارکنان‌ ازسوی‌ دیگر و ارائه‌ گزارش‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.
  • سنجش‌ افکار عمومی‌ درون‌ سازمانی‌ به‌ منظور بازیابی‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه ‌کارهای‌ مناسب‌ به‌ مدیریت‌.
  • طراحی‌ و اجرای‌ نظام‌ گردآوری‌ پیشنهادهای‌ کارکنان‌ به‌ منظور ترغیب‌ کارکنان‌ به‌ مشارکت‌ هرچه ‌مؤثرتر در بهبود جریان ‌ امور سازمان‌.
  • 1ـ 5ـ پژوهش‌ و برنامه‌ریزی‌
  • تهیه‌ گزارشهای‌ عملکرد دوره‌ای‌ از فعالیتهای‌ روابط عمومی‌.
  • نوآوری ‌، خلاقیت‌ و طراحی‌ فعالیتهای‌ جدید در قلمرو وظایف‌ روابط عمومی‌.
  • نظارت‌ و ارزیابی‌ فعالیتها و اعمال‌ نتایج‌ حاصل‌ در برنامه‌ها و فعالیتهای‌ آتی‌.
  • طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ برای‌ ارتقاء کلیه‌ اموری‌ که‌ به‌ رشد کمی‌ و کیفی‌ ارتباط و همدلی‌ بین‌ سازمان ، مردم‌ ، دستگاهها ، مدیران‌ و کارکنان‌ با یکدیگر بیانجامد.
  • 6-1- تبلیغات
  • طراحی و چاب انواع تبلیغات محیطی اعم از: بنر, پلاکارد, پوستر,استند,بروشورو تراکت
  • طراحی پانل های نمایشگاهی
  • طراحی و چاب پاپ آپ و کانترهای نمایشگاهی
  • 7-1- سمعی بصری
  • تصویربرداری از کلیه مراسم ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها
  • عکاسی از مراسم ها , جشن ها , افتتاحیه , نمایشگاه و همایش ها
  • تدوین و تهیه کلیپ , تیزر و…
  • ارشیو عکس و تصاویر
  • تهیه گزارش تصویری
  • ارائه گزارشات مصور به مناسبت های مختلف
  • ضبط برنامه های خبری و مصاحبه های رادیو و تلویزیونی
گزارشات
لیست گزارشات عملکردی شهرداری…..
  • گزارش عملکردی شهرداری در نیم سال اول سال
  • گزارش عملکردی شهرداری در نیم سال دوم سال
برنامه های آتی
لیست برنامه های آتی شهرداری ……..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست − 5 =

فهرست